به دلیل هزینه‌های مناسب تزریق ژل و عوارض بسیار کم این اقدام زیبایی، سالانه بیش از ۱ میلیون خانم و آقا از این روش درمانی و زیبایی برای جوانسازی پوست خود استفاده می ‌کنند. جالب است بدانید که تزریق فیلرهای پوستی یا همان ژل، بعد از تزریق بوتاکس، بیشترین اقدامی است که افراد در جهت زیباسازی خود انجام می دهند.

ژل یا فیلر از چه موادی تشکیل شده است؟

تزریق ژل ، در واقع در ابتدا باید گفت که فیلرها، پر کننده ‌ها یا حجم ‌دهنده ‌های پوستی به موادی گفته می‌شود که ساختاری مشابه ژل دارند و برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک آن استفاده می‌شوند. از تزریق فیلرهای پوستی یا همان ژل ها به پوست می توان برای جبران کردن و پر کردن حجم از دسته رفته ی بافت پوستی، رفع چین و چروک‌ های صورت، بهبود شکل انحناهای سطحی (کانتور) صورت و بدن استفاده کرد.

فیلرهای مورد تایید FDA  کمترین عوارض جانبی را دارند و طی مطالعات وسیع و بلند مدت، خطراتشان بررسی شده‌اند. حتماً پیش از تزریق ژل از تاییدیه FDA آن مطمئن شوید. توجه داشته باشید که فیلرهای مورد تایید FDA تنها توسط پزشکان متخصص پوست یا جراحان پلاستیک قابل خریداری هستند. پس به فیلر هایی که در مراکزی چون سالن های زیبایی تزریق می شوند، اعتماد ننمایید.

بهترین سن برای تزریق ژل صورت

هر فرد بنا به شرایط صورت خود، تشخیص می دهد که آیا به تزریق ژل نیاز دارد و یا نه. اما در اکثر افراد بازه ی سنی ۴۰ تا ۵۰ سال بهترین زمان برای از بین بردن علائم پیری با استفاده از تزریق ژل می باشد.