تمام دستگاه های لیزر موهای زائد برای جلوگیری از گرمای بیش از حد در سطح مجاورت با پوست، ملزم به داشتن خنک کننده (یا کولینگ) هستند. این کولینگ ها معمولا با باد ساده و یا ترکیب با آب کار می کنند.

 

برخی دستگاه ها برای کاهش هزینه نگهداری، در محل اتصال هندپیس به بدن از آلومینیوم  استفاده می کنند تا به نوعی حس خنکی ایجاد کنند. اما این روش نمی تواند به طور کامل جلوی گرما و حس سوزش ایجاد شده را بگیرد.

 

کمپانی کندلا در روشی انحصاری، به جای استفاده از باد ساده، از گازهای فوق سرد کرایوژن استفاده می کند. این خنک کننده که DCD نام دارد، در چندمیلیونیوم ثانیه، پیش از تابش پالس لیزر، کرایوژن را به سطح پوست شلیک می کند تا متوجه سوزش و درد نشوید.

 

از طرفی با تکیه بر این سیستم می توان لیزر را با خیال راحت با درجات بالاتر بدون کوچکترین آسیبی انجام داد، در نتیجه تعداد جلسات با دستگاه جنتل مکس پرو در ۹۰ درصد افراد بین ۴ الی ۶ جلسه می باشد. البته در ۱۰ درصد افراد ممکن است به جلسات بیشتر نیاز باشد و این به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست.

 

کمپانی کندلا با استفاده از سیستم خنک کننده انحصاری در دستگاه جنتل مکس پرو، توانسته با بالا بردن درجات لیزر، تعداد جلسات مورد نیاز را بطور محسوس کاهش دهد.

هزینه بالای دستگاه + هزینه های نگهداری بالا + هزینه گازهای کرایوژن (که فقط مختص این دستگاه است) باعث می شود تا در تمام دنیا تعرفه انجام لیزر موهای زائد با دستگاه جنتل مکس پرو گرانتر باشد.

 

همچنین این نکته را باید بدانید انتخاب نوع خنک کننده هنگام خرید دستگاه های کندلا می تواند به اختیار مراکز باشد. یعنی تمام دستگاه های کندلا دارای خنک کننده DCD نیستند، در برخی از مراکز هم در سراسر دنیا از نوع خنک کننده ساده آن، ACC استفاده می شود این سیستم ارزان تر است و فقط از باد خنک بهره می برد.