عوارض لیفت بدن با نخ عبارت اند از :

1. واکنش آلرژیک به مواد بی حسی

برای انجام عمل لیفت با نخ از بی حسی موضعی در نواحی مورد نظر صورت استفاده می‌ شود. ممکن است برخی افراد به این مواد آلرژی داشته باشند. شدت واکنش آلرژیک به مواد بی حسی ممکن است کم یا زیاد باشد که در صورت زیاد بودن می‌ تواند باعث بروز مشکلاتی در پوست شود و اثرات لیفت با نخ را خنثی نماید و یا حتی منجر به بروز حساسیت‌ های پوستی گردد.

2. پس زدن

اکستروژن یا پس زدن یکی دیگر از عوارض لیفت با نخ است. بدن انسان گاهی اوقات چیزی که متعلق به خودش نباشد را نمی‌ پذیرد و آن را پس می‌ زند. ممکن است بعضی از افرادی که لیفت با نخ انجام داده‌ اند پس از جایگذاری نخ‌ ها در لایه‌ های زیرین پوست صورتشان، بدن آنها این نخ‌ ها را پس بزند و موجب بروز مشکلاتی گردد.

3. بروز عفونت

در صورتی که هنگام لیفت با نخ موارد بهداشتی مانند استریل بودن لوازم و تجهیزات رعایت نشوند، ممکن است در اثر آلودگی عفونت ایجاد شود. بنابراین انتخاب کلینیکی معتبر که از نخ‌ ها و سوزن‌ های کاملا ضدعفونی شده و کادر درمان مجرب استفاده می‌ کنند، امری حیاتی و ضروری است.

4. حرکت کردن نخ ها

همان طور که می دانید لیفت با نخ یکی از روش های درمان چروک صورت است. گاهی اوقات در اثر اشتباه پزشک و درست قرار ندادن نخ‌ ها ممکن است بعد از لیفت نخ‌ ها جابجا شوند. در این مواقع کشیدگی پوست به درستی انجام نمی‌ شود و موجب عدم تقارن می‌ گردد. همچنین اگر بیمار  مراقبت‌ های بعد از لیفت با نخ را مورد توجه قرار ندهد، ممکن است در اثر وارد آمدن فشار به صورت و محل‌ های قرار گیری نخ‌ ها، جابجایی صورت بگیرد و علاوه بر درد و احساس ناراحتی، تقارن و زاویه‌ های مورد نظر برهم بخورند.

5. آسیب عصبی و بی حس شدن دائمی پوست

از دیگر عوارض لیفت با نخ می‌ توان به آسیب عصبی اشاره نمود. اگر عمل لیفت به درستی صورت نگیرد و در طی فرآیند آن آسیبی به عصب‌ های زیر پوست وارد شود؛ ممکن است آن ناحیه به طور دائم بی حس‌گردد و خاصیت عصبی خود را از دست دهد. این آسیب می‌ تواند در توانایی حرکتی صورت مانند بالا بردن ابروها، لبخند زدن و … تاثیر منفی بگذارد.

6. خونریزی

یکی دیگر از 10 مورد از عوارض لیفت با نخ کبودی و تورم صورت است. اما این امری طبیعی است و مقدار آن کم است. التهابات پس از لیفا با مراقبت‌ های لازم به سرعت برطرف می‌ شوند. اما گاهی اوقات ممکن است بر اثر عواملی همچون بی دقتی هنگام ایجاد برش‌ ها یا جایگذاری نامناسب نخ‌ ها و … پوست صورت آسیب جدی ببیند. اگر هنگام لیفت با نخ به عروق خونی و لنفاوی پوست صورت فشار بیش از حد و آسیب وارد شود، خونریزی حاصل می‌ گردد.

اگر پوست صورت بیش از اندازه سوراخ شود و تورم و التهاب شدید باشد علاوه بر خونریزی ممکن است ماندگاری لیفت با نخ نیز به میزان زیادی کاهش یابد.