SVG که مخفف Scalable Vector Graphics است فاکتوری برای نمایش بهتر تصاویر در وب سایت است. به لحاظ تخصصی Vector Graphics نوعی گرافیک برداری است که تصاویر را در قالب مجموعه ای از اشکال هندسی، نقاط، خطوط و… در فضای ابری برای نمایش در سایت، ذخیره می کند.

به طور کلی اگر تصاویر و آیتم های تصویری مانند آیکون، بنرها و… را با در نظر گرفت این فاکتور بهینه کنیم، نمایش بهتر و باکیفیت تری از آن را شاهد هستیم.

قطعا برای همه ما پیش آمده است که وارد سایتی می شویم و مشاهده می کنیم که عکس ها کیفیت خیلی پایینی دارند و یا دیر لود می شوند. در کل SVG را به بارگزاری تصاویر با کیفیت در سایت می گویند که خب قطعا هرچه کیفیت عکس ها زیادتر باشند، افراد بیشتری هم از سایت بازدید می کنند. تمامی این موارد مسائلی هستند که در مشاوره سئو آژانس خلاقیت کوانتا بیان می شوند.

معمولا زمانی که عکس ها را در سایت زوم می کنید، می توانید مشاهده کنید که نقطه هایی پیکسلی مانند بر روی صفحه به وجود می آیند و مانع از بازدید خوب عکس ها می شوند. اگر مطالب علمی و مهم که به عکس برای درک بهتر نیاز دارند، از این بخش تهی باشند، افراد پس از بازدید کردن از سایت ها و خوب نبودن عکس ها یا دیر باز شدن، به سایت دیگری مراجعه می کنند.

چون قطعا هیچ فردی علاقه ندارد که وقت خود را در سایت ها برای باز شدن یا رفع تاری عکس بگذارد. همچنین SVG تاثیر زیادی هم بر روی محتواهای سئو دارد. اکثرا افرادی که به دنبال جواب سوال SVG چیست، هستند، می خواهند که سایت خود را با بهترین سئو بهینه سازی کنند.

تاثیر SVG بر روی سئو چیست؟

همان طور که در بخش بالا هم بیان کردیم، گوگل طبق الگوریتم خاصی هدایت می شود و هر چه تصاویر باکیفیت تر و بهتر باشند، قطعا بازدید از سایت هم به مرور زمان بالا میرود و سایت هم امتیاز خوبی را در رتبه بندی گوگل کسب می کند. البته لازم به ذکر است که تصاویر SVG، ویژگی هایی هم دارند که یکی از ویژگی های بارز آن ها این است که می توان این عکس ها را ادیت کرد.

البته باید بیان کنیم که تصاویر بهینه شده با فرمت SVG برخلاف تصاویر معمولی که کیفیت پایینی دارند و هنگام زوم کردن آن ها به صورت پیکسلی مشاهده می شوند، این تصاویر با معادلات و محسابات ریاضی‌ گوگل در سایت قرار می گیرند که می توان گفت یکی از دلایل کیفیت خوب آن ها و پیکسلی نشدن همین موضوع می باشد.