در ابتدا به بیان عوامل موثر بر ماندگاری تزریق بوتاکس می پردازیم و پس از آن عوامل تاثیر گذار بر قیمت بوتاکس

جنس پوست

موثرترین عامل ماندگاری تزریق بوتاکس صورت، جنس پوست و عادات حرکتی عضلات صورت است، در برخی از مراجعه کنندگان جنس ماهیچه ها و عضلات صورت بسیار ضخیم است که این امر باعث کاهش اثرگذاری مدت زمان بوتاکس خواهد بود، در این افراد باید دوز بیشتری از بوتاکس مورد استفاده قرار گیرد که این امر باید حتماً توسط متخصص با تجربه انجام گیرد.

ناحیه تزریق

یک عامل تأثیرگذار دیگر در افزایش ماندگاری اثر بوتاکس ناحیه ای است که تزریق انجام میگیرد، مثلاً در بوتاکس پیشانی ماندگاری تنها 6 الی 8 ماه و در بهترین حالت تا 10 ماه خواهد بود. چرا که پیشانی یکی از اعضای بسیار فعال صورت محسوب میشود و عضلات آن به طور دائم در حال فعالیت هستند. انجام کارهایی مثل کمتر اخم کردن یا خط انداختن پیشانی میتواند ماندگاری تزریق به این قسمت را افزایش دهد.

هرچه ناحیه تزریق بوتاکس وسیعتر باشد و عضلات بزرگتری داشته باشد تاثیر ماندگاری تزریق کمتر خواهد بود، این مسئله در مورد تزریق بوتاکس به گونه ها نیز صدق میکند.

سبک زندگی

سبک زندگی تعیین کننده اصلی جوانی پوست است، افرادی که ورزشهای سنگین انجام میدهند، از ضد آفتاب استفاده نمیکنند و عادتهای غلطی چون ریز کردن چشمها یا اخم و چین انداختن پیشانی دارند کسانی هستند که تأثیرگذاری بوتاکس در آنها ماندگاری کمی خواهد داشت، تغذیه مناسب، حفظ شادابی پوست و رسیدگی به آن از جمله مواردی است که کمک می کند تا ماندگاری اثر بوتاکس افزایش یابد.

میزان چین و چروک ها

مقدار چین و چروکهای پوست صورت و انتخاب درست محل تزریق و البته عمق آن در کنار دوز مناسب میتواند عامل دیگری در تأثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس صورت باشد، هرچه چین و چروکها عمیق تر و بیشتر باشند، مسلماً ماندگاری و تأثیر بوتاکس روی آنها کمتر خواهد بود.

قیمت و هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟

عواملی چون نواسانات بازار، افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و دارو در اثر تحریم ها و برندها از تأثیرگذارترین عوامل در هزینه تزریق بوتاکس صورت هستند، برای این که در این زمینه اطلاعات دقیقی داشته باشید میتوانید قبل از انجام به صورت حضوری یا تلفنی با کلینیک ارتباط برقرار کرده و مشورت بگیرید، معمولاً این هزینه ها بستگی به چند عامل مهم دارد که شامل:

  • میزان تزریق بوتاکس
  • میزان چین و چروک
  • دستمزد پزشک
  • برند بوتاکس مصرفی

اکثر بیمه‌ها درمان‌های بوتاکس برای میگرن، بی‌اختیاری ادرار یا بیماری‌ها و مشکلات دیگر را پوشش می‌دهند، اما بیمه کنندگان، تزریق بوتاکس برای اهداف زیبایی را پوشش نمی‌دهند.

جمع بندی

تزریق بوتاکس صورت شیوه‎ایی ایمن برای جوانسازی پوست است، اما برای موفقیت به دانش و شناخت آناتومی صورت نیاز است.

در میزان ماندگاری بوتاکس صورت، مهارت متخصص، میزان حساسیت بدن به دارو و مراقبت‎های پس از آن، از اهمیت خاصی برخوردار هستند.