مردان و زنان شبیه همند. بیشتر خانم‌ها می‌خواهند موهای زیربغل، خط بیکینی و پاهایشان را از بین ببرند، در حالیکه آقایان بیشتر علاقه‌مندند موهای پشت و گردنشان را از بین ببرند. زمانیکه لیزر موهای زائد در ابتدا معرفی شد، این عمل اصولا برای افراد با پوست روشن و موی تیره تعریف شده بود. با این حال تکنولوژی‌های جدید، کاملا ایمن و موثر ، افراد را با هر نوع  پوست و رنگ مو درمان می‌کند.

از آنجاییکه عمل لیزر موهای زاید، فولیکول‌های مویی تیره‌ رنگ درون پس زمینه‌ی روشن‌تر پوست را هدف قرار می‌دهد، انجام آن برای افرادی با پوستی روشن‌تر و موهایی تیره‌تر بسیار مؤثر خواهد بود. در واقع هرچه موهای بیمار تیره‌تر از پوست او باشد، این درمان از میزان اثر بخشی بالاتری برخوردار خواهد بود. ممکن است برخی از افراد دارای موهای بلوند و قرمز نتوانند نتایج مطلوب خود از انجام این عمل را حاصل کنند. علاوه بر این، افراد دارای موهای ضخیم، نسبت به کسانی که از موهایی نازک و باریک برخوردارند، نامزدهای بهتری برای انجام عمل لیزر مو زائد خواهند بود. معمولاً انجام این تکنیک بر روی موها نازک بسیار دشوارتر خواهد بود.

آنچه قبل از لیزر کردن موهای زائد باید بدانید


بهتر است برای حداقل ده روز قبل از اولین جلسه‌ی درمانی و همچنین در طول فرایند درمان، از موم، موبرها و سایر تکنیک‌های از بین بردن موها از ریشه استفاده نشود. در حقیقت، از آنجاییکه رنگدانه‌های مو جاذب انرژی لیزر هستند، بنابراین باید در طی انجام عمل، موها در جای خود قرار داشته باشند. موهای ناحیه‌ی تحت درمان در روز انجام عمل باید کاملاً تراشیده شوند تا انرژی انتقال یافته، به طور کامل به فولیکول مو منتقل شود و در بخشی از مو که خارج از پوست قرار دارد، به هدر نرود.

قبل از درمان ، یک جلسه‌ی مشاوره‌‌ی ابتدایی در کلینیک خواهید داشت.در طول مشاوره پزشک یا پرستار سوابق پزشکیتان را بررسی می‌کند و پوستتان را معاینه می‌کند. همچنین مناطقی که می‌خواهید مویش رابردارید، بافت و رنگ مو و اینکه در کدام مرحله‌ی چرخه‌ی رشدش هست را بررسی می‌کند. مراحل لیزر درمانی و هزینه هم در کنار عوارض احتمالی شرح داده می‌شود.

همچنین باید پوستتان را   هر روز بوسیله‌‌ی ضد‌آفتاب‌های چندگانه با SPF 30  یا بیشتر محافظت کنید.(از هردو اشعه UVA  و UVB محافظت کند.). برنزه نکنید. اگر برنزه‌ی طبیعی یا مصنوعی با استفاده از مواد برنزه دارید، باید قبل از لیزر برنزه‌تان کاملا از بین برود.